بایدن: در زمان خروج از افغانستان اگر تهدید شویم با تمام قدرت دفاع می کنیم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس جمهور آمریکا اعلام نمود که فرایند خروج نظامیان این کشور از اول ماه می امسال میلادی شروع می گردد و اگر در زمان خروج تهدید شویم با تمام قدرت دفاع خواهیم کرد.

بایدن: در زمان خروج از افغانستان اگر تهدید شویم با تمام قدرت دفاع می کنیم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا انتها به طور رسمی اظهار داشت که نظامیان این کشور را از اول ماه می با هماهنگی متحدانش به طور امن خارج خواهد نمود.

وی اضافه کرد که ترک افغانستان شتابزده نیست و اگر در زمان خروج نظامی از این کشور تهدیدی انجام گردد با تمام قدرت دفاع خواهند کرد.

بایدن اظهارداشت که آمریکا به پایبندی طالبان به تعهداتش مبنی بر عدم حمله گروه های تروریستی به منافع واشنگتن و متحدانش تاکید دارد و البته دولت افغانستان نیز چنین تعهدی دارد.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که قابلیت ضد تروریسم و منابع اساسی خود را در منطقه بار دیگر سازماندهی می کنیم تا از ظهور دوباره تروریسم جلوگیری کنیم.

وی اظهار داشت که هدف از عزام نیرو به افغانستان محو القاعده بود بنابراین با کشته شدن اسامه بن لادن سرنموده این گروه، ماموریت نظامیان آمریکایی نیز سرانجام یافته است.

بایدن گفت که مسئولیت خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را به رئیس جمهور بعدی واگذار نخواهد نمود و به فعالیت های دیپلماتیک در افغانستان نیز ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور آمریکا ضمن تاکید به حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان از کشورهای منطقه به ویژه پاکستان، هند، روسیه و چین خواست تا آنها نیز از این کشور حمایت نمایند.

وی اظهار داشت که از شروع حضور نظامی آمریکا در افغانستان تا به امروز دو هزار و 488 نظامی این کشور کشته و 20 هزار و 722 تن دیگر نیز زخمی شده اند بنابراین وقت آن رسیده تا تا جنگ آمریکا در افغانستان سرانجام یابد و نیروها به خانه بازگردند.

این اظهارات در حالی شب گذشته مطرح شد که بعضی از اعضای دموکرات کنگره از تصمیم جو بایدن حمایت نموده اند، اما شماری از اعضای جمهوری خواه نیز نسبت به اعلام خروج از افغانستان انتقاد نموده اند.

از سوی دیگر، دولت افغانستان گفته است که به تصمیم آمریکا مبنی بر خروج نظامی از این کشور احترام می گذارد و در این فرایند همکاری خواهد نمود.

.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 55203

به "بایدن: در زمان خروج از افغانستان اگر تهدید شویم با تمام قدرت دفاع می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: در زمان خروج از افغانستان اگر تهدید شویم با تمام قدرت دفاع می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید