بالن ارتباطی ابتکاری از پژوهشگران فضایی ایران

به گزارش مجله یک کامپیوتر، بالن ارتباطی به عنوان ابتکاری برای پایداری ارتباطات در زمان بحران، امکان اتصال بیش از یکهزار نفر را به صورت هم زمان و 10 هزارنفر را به صورت غیرهمزمان با سرعت یک گیگابیت برثانیه فراهم می نماید.

بالن ارتباطی ابتکاری از پژوهشگران فضایی ایران

به گزارش خبرگزاریاقتصاد ایران، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ساخت بالن ارتباطی توسط پژوهشگران ایرانی که با هدف پایداری ارتباطات در زمان بحران و حوادث و مخاطرات طبیعی صورت گرفته، به عنوان یکی از راههای رسیدن به شعار ایران هوشمند نام برده است.

بالن ارتباطی حاصل دانش پژوهشگران پژوهشگاه فضایی ایران است که با کاربرد استفاده در مواقع بحرانی ساخته شده است.

پژوهشگران ایرانی در سال های اخیر با طراحی و ساخت این بالن مشکل قطع ارتباطات در بعضی مواقع بحرانی را حل نموده اند؛ این بالن با تجهیزات بی سیم بر فراز مناطق آسیب دیده حرکت نموده و و ارتباطات شبکه را برای تعدادی از مردم و نیروهای امدادی برقرار می نماید.

از آنجایی که پس از وقوع سیل، زلزله و رخدادهایی از این قبیل قطعی آب، برق، گاز، جاده و ارتباطات اتفاق می افتد، بالن ارتباطی برای برقراری ارتباطات به ویژه برای نیروهای امدادی راه حل موثری است. چرا که ممکن است قطعی موقت بعضی خدمات برای مردم بحران زده قابل تحمل باشد اما قطع ارتباطات تلفنی به معنی بی خبری نیروهای امدادی از شرایط موجود است. به همین دلیل نیروهای امدادی در صورت داشتن ارتباطات تلفنی می توانند مناطق آسیب دیده را رصد نموده و به امداد مردم بشتابند.

بالن فضایی ساخته شده توسط پژوهشگران فضایی ایران با قابلیت حمل 300 کیلوگرم تجهیزات ارتباطی تا ارتفاع 500 متری پرواز می نماید و منطقه بحران زده را تحت پوشش قرار می دهد.

این بالن امکان اتصال بیش از یک هزار نفر را به صورت هم زمان و 10 هزار نفر را به صورت غیر همزمان با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه فراهم می نماید. همچنین با دوربینی که قابلیت زوم 30 برابری دارد امکان رصد مناطق نیازمند به امدادرسانی را محقق می نماید.

در سال 97 و 98 چندین با از این بالن ارتباطی در مواقعی مانند اربعین حسینی در مرز مهران، سیل پلدختر و بحران سیل در جنوب کشور استفاده شده است.

دکتر برای تو

دکتر برای تو | مجله خبری و پزشکی دکتر برای تو

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 43454

به "بالن ارتباطی ابتکاری از پژوهشگران فضایی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالن ارتباطی ابتکاری از پژوهشگران فضایی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید