99 به نام آقا یحیی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سال فوتبالی 1399 پنجشنبه 28 اسفند با برگزاری 4 ملاقات از هفته هجدهم لیگ برتر به انتها خواهد رسید تا به این ترتیب پرونده عجیب ترین سال فوتبالی در ایران بدون فروش حتی یک عدد بلیت بسته گردد.

99 به نام آقا یحیی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه خبرنگاران ، فصلی که فوتبال در آن تا روزهای نخست تیر ماه به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل بود، فقط دو روز فوتبالی دیگر وارد سال 1400 می گردد. یک فصل فوتبالی متفاوت با کلی اظهارنظر فوتبالی عجیب. اوایل سال که لیگ نوزدهم روی هفته 21 تعطیل مانده بود خیلی ها می گفتند لیگ را نیمه کاره بگذارید. می گفتند جام را بدهید به قهرمان نیم فصل. می گفتند جام را بدهید به همان تیمی که تا هفته 21 صدرنشین است. ایده های عجیب تری هم مطرح شد؛ مثلا ا متیازات لیگ نوزدهم را جمع کنید با امتیازات لیگ بیستم و قهرمان را معرفی کنید! همه این صحبت ها کم کم دور ریخته شد. لیگ نوزدهم بعد از یک تعطیلی 117 روزه از سر گرفته شد. قهرمانش معلوم شد و حالا هم 17 هفته از لیگ بیستم را سپری نموده ایم. انگار فقط تماشاگران اضافی بودند. کرونا جان مردم را می گیرد اما زندگی در جریان است؛ درست مثل فوتبال. رسیدیم به روزهای انتهای سال و حالا بد نیست مرور کنیم 4 تیمی را که بیشتر از بقیه امتیاز جمع کردند و بهترین بودند. این آمار شامل همه بازی های 4 تیم پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتورسازی در سال 99 است؛ همه بازی های این تیم ها در جام حذفی، در لیگ برتر و در لیگ قهرمانان آسیا.

پرسپولیس 74 امتیاز

بیشتر از همه تیم ها بازی کرد، بیشتر از همه تیم ها از فوتبال لذت برد و بیشتر از همه تیم ها حسرت کشید. حسرت عظیم پرسپولیس شکست در فینال لیگ قهرمانان آسیا بود. اما خب، آنها با فاصله زیاد بهتر از دیگر تیم های ایرانی بودند در سال 99. با بیشترین برد، کمترین باخت، بیشترین گل زده، کمترین گل خورده، بیشترین امتیاز و بیشترین افتخار. آنها برای چهارمین بار متوالی قهرمان لیگ شدند، در آسیا نایب قهرمان شدند و حالا هم صدرنشین لیگ بیستم هستند. آنها به پنجمین قهرمانی متوالی می اندیشند.

استقلال 58 امتیاز

سال 99 هم برای استقلالی ها نشد آن سالی که انتظارش را داشتند. یک سال دیگر به طلسم قهرمان نشدن آبی ها در لیگ اضافه شد. در جام حذفی هم آن باخت تلخ به تراکتور هنوز هم خاطر طرفداران را آزار می دهد. شاید برش های شاد استقلال در سالی که گذشت، بردن پرسپولیس در ضربات پنالتی بود و آن گل های ثانیه نخست و ثانیه های انتهای ارسلان مطهری و مهدی قائدی به پرسپولیس در لیگ. با این حال استقلالی ها سال 99 را امیدوارانه به انتها می برند.

سپـاهـان 53 امتیـاز

سال 99 برای سپاهان دو بخش داشت، بخش اول با پنجم شدن در لیگ و شکست مقابل استقلال در جام حذفی به تلخی و بدون سهمیه لیگ قهرمانان آسیا به انتها رسید و بخش دوم که قسمت شیرین ماجرا بود و باعث شد این تیم تبدیل به یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ بیستم گردد. سپاهان حالا شانه به شانه پرسپولیس در صدر جدول واقع شده است و بیش از هر زمان دیگر خود را نزدیک می بیند به کسب عنوان قهرمانی. سجاد شهباززاده هم خاطره خوب سپاهانی ها در سال 99 بود.

تراکتور48 امتیاز

تراکتور بعد از 6 سال دوباره قهرمان جام حذفی فوتبال ایران شد. این دومین جام مهم کلکسیون افتخارات تیم پرطرفدار تبریزی بود. تیمی که پسوند سازی را هم از اسمش برداشت. سال 99 در استانداردهای تراکتور یک سال خوب بود؛ با قهرمانی در جام حذفی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا. با این حال تضمینی برای تکرار این موفقیت ها در سال 1400 نیست. تراکتور دو بار سرمربی عوض کرد در این مدت.

رضا پورعالی - گروه ورزش / روزنامه خبرنگاران

دکتر برای تو

دکتر برای تو | مجله خبری و پزشکی دکتر برای تو

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 53210

به "99 به نام آقا یحیی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "99 به نام آقا یحیی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید