8 ماده غذایی بسیار سالم که ضریب هوشی را افزایش می دهند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در حالی که خوردن غذا های سالم و مقوی از جسم ما مراقبت می نماید، باید از خودمان بپرسیم بهترین غذا ها برای مغز کدام هستند؟ مصرف بعضی از غذا ها می تواند ضریب هوشی را افزایش دهد که ما در این گزارش به معرفی 8 مورد از آن ها می پردازیم.

8 ماده غذایی بسیار سالم که ضریب هوشی را افزایش می دهند

1. ماهی سالمون

سالمون یکی از غنی ترین منابع اسید های چرب امگا3 و کولین (مفید برای توسعه مغز و حافظه) است. امگا 3 به بهبود سلامت قلب و عروق، سلامت مغز و عملکرد شناختی همچنین کاهش التهاب و تقویت سیستم ایمنی یاری می نماید.

2. میوه ها و سبزیجات رنگارنگ

آنتی اکسیدان های موجود در میوه ها و سبزیجات رنگارنگ رادیکال های آزاد موجود در بدن را فرو می نشانند و التهاب را کاهش می دهند. التهاب در مغز می تواند خطر ابتلا به زوال عقل، آلزایمر، بیماری پارکینسون همچنین خطر ابتلا به افسردگی را افزایش دهد.

3. شکلات

جدا از انرژی و اندورفینی که از خوردن شکلات به دست می آورید، یادگیری و حافظه شما نیز بهبود می یابد. مقدار کافئین موجود در شکلات شما را هوشیار و متمرکز نگه می دارد، در حالی که فلانوئید های موجود در آن عملکرد مغز را بهبود می دهد.

4. زردچوبه

مطالعات صورت گرفته نشان می دهد که این ادویه همه کاره برای سلامتی است، از کاهش التهاب آرتروز تا درمان ناراحتی روده همچنین زردچوبه به دلیل تأثیر مثبت بر مولکول های مغز که عملکرد شناختی را پشتیبانی می نمایند، نیز تحسین شده است.

5. چای سبز ماچا

چای ماچا فواید زیادی برای سلامتی دارد، از جمله فواید آن می توان به بهبود عملکرد شناختی در مواردی مانند توجه، حافظه و هوشیاری اشاره نمود.

6. نخود

نخود مواد مغذی بسیار متنوعی دارد که برای سلامت مغز مفید هستند. این ماده غذایی از کربوهیدرات های پیچیده تشکیل شده است که منبع اصلی سوخت مغز هستند.

نخود همچنین منیزیم دارد که به رگ های خونی قابلیت ارتجاعی می دهد و سبب می گردد خون بیشتری به مغز برسد. خون بیشتر در مغز به معنای کارکرد حداکثری آن است.

7. مواد خوراکی حاوی ویتامین C

غذا های غنی از ویتامین C مانند آب پرتقال و توت فرنگی می توانند به سلامت مغز یاری نمایند، زیرا حفظ سطح ویتامین C سالم می تواند در برابر زوال شناختی و بیماری آلزایمر اثر محافظتی داشته باشد.

8. سبزیجات برگدار سبز

ثابت شده است که سبزیجات برگدار به کند شدن فرایند زوال شناختی یاری می نمایند، زیرا ویتامین K و فولات زیادی دارند.

دکتر برای تو

دکتر برای تو | مجله خبری و پزشکی دکتر برای تو

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: همگردی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 49989

به "8 ماده غذایی بسیار سالم که ضریب هوشی را افزایش می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 ماده غذایی بسیار سالم که ضریب هوشی را افزایش می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید