کمیسیون فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال در مجلس تشکیل گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، 354 نفر از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور طی نامه ای به نمایندگان دوره جدید مجلس، خواهان تشکیل کمیسیون فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال در مجلس شورای اسلامی شدند.

کمیسیون فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال در مجلس تشکیل گردد

در بخشی از این نامه خطاب به نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی آمده است: ما معتقدیم فناوری های نوین و به ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات قادر است در بیشتر شئون زندگی و ارکان اقتصادی کشور تاثیر گذاشته، اثربخشی و کارایی هر بخش را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در صورتی که درک صحیحی از این مفهوم در مسئولین و قانون گذاران کشور پدید آید، می توان متصور بود که شعار سال یعنی جهش فراوری با همین نگاه و استفاده درست از ابزارهای فناورانه محقق گردد.

دور از انتظار نیست که بتوانیم اقتصاد کشور را به یاری صنعت ICT متحول و ایران عزیزمان را به یکی از قدرت های برتر اقتصادی منطقه و بلکه دنیا تبدیل کنیم.

به رغم نقش مهمی که فناوری اطلاعات و ارتباط در مناسبات سیاسی، اقتصادی و امنیتی دنیا ایفا می نماید، همیشه در سالهای گذشته شاهد بی مهری مسئولین به این صنعت و فعالان آن بوده ایم که با یاری شما در این دوره امیدواریم شاهد برطرف مسائل و رونق روزافزون این صنعت باشیم.

اقتصاد دیجیتال نمود جدیدی از اقتصاد دانش بنیان و مبتنی بر فناوری های نوین است که با تکیه بر دانش و خلاقیت جوانان کشور در حال توسعه و بالندگی است. بنابر این انتظار می رود که حمایت های قانونی و اقتصادی که برای سایر حوزه های فناوری اجرا شده برای صنعت ICT با نگاه تاثیر بر اقتصاد-و نه یک صنعت حاشیه ای لوکس- تعمیم یابد.

در همه دنیا این صنعت برای تکمیل زنجیره خود احتیاج به ارتباط مستمر بازرگانی و اقتصادی با سایر کشورهای دنیا دارد و به همین سبب تصمیمات خلق الساعه در جلوگیری از واردات یا صادرات محصولات و خدمات مرتبط، ضررهای جبران ناپذیری برای این صنعت در بر خواهند داشت.

فعّالان بخش خصوصی فناوری اطلاعات و ارتباطات با امضای این نامه حمایت خود را نسبت به تشکیل کمیسیون فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال اعلام می دارند و تمام همت خود را برای حرکت در جهت سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و اقتصادی درون زا و برون گرا به کار خواهند گرفت.

این فعالان از نمایندگان مجلس تقاضا دارند که موانع و مسائل موجود را با شنیدن حرف فعالان صنعت و استفاده از ظرفیت قانونی موجود پیگیری و تا برطرف کامل آن مجدانه کوشش نمایند.

دکتر برای تو

دکتر برای تو | مجله خبری و پزشکی دکتر برای تو

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 32954

به "کمیسیون فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال در مجلس تشکیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال در مجلس تشکیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید