چهار میلیارد دلار کالا از آذربایجان شرقی صادر شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رییس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به تحقق سهم صادرات استان در چهار ماه گذشته سال جاری، گفت: در این مدت چهار میلیارد دلار کالای غیرنفتی از این استان به کشور های دیگر صادر شد.

چهار میلیارد دلار کالا از آذربایجان شرقی صادر شد

به گزارش خبرنگار از، امین زاده رییس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی در نشست توسعه صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی با حضور معاون صنایع وزیر صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی تبریز، گفت: بیشترین صادرات آذربایجان شرقی به عراق، ترکیه و ارمنستان بوده و در مجموع به 14 کشور همسایه و همچنین کشور های چین، هند، ایتالیا و روسیه کالا های استان صادر شده است.

او افزود: بیشترین کالا های صادراتی مواد پلاستیکی و اشیا ساخته شده از پلاستیک، میوه و مواد خوراکی، سوخت های معدنی، چدن، آهن و فولاد بوده است.

امین زاده گفت: اهداف صادراتی مجموعه های دارای ظرفیت آذربایجان شرقی در بخش های صنایع فولادی، پتروشیمی و شیرینی و شکلات با تدابیر اندیشیده شده تا سرانجام سال محقق می گردد.

او همچنین با بیان اینکه میزان واردات نیز نسبت به پارسال کاهش یافته است، گفت: با داخلی سازی فراوریات در آذربایجان شرقی به خصوص در بخش فراوریات مسی واردات کاهش یافته است.

امین زاده گفت: بیشترین واردات از کشور های ترکیه، آلمان، چین و برزیل بوده است.

جهانگیری معاون مالی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: با شناسایی و برطرف مسائل صادرات و فراوری امکان برنامه ریزی برای تحقق اهداف در آینده بیشتر در دسترس قرار می گیرد.

ژائله رییس اتاق بازرگانی تبریز نیز در نشست توسعه صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی برطرف مسائل ارزی و صادرات آذربایجان شرقی را خواهان شد.

ک

دکتر برای تو

دکتر برای تو | مجله خبری و پزشکی دکتر برای تو

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 38096

به "چهار میلیارد دلار کالا از آذربایجان شرقی صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار میلیارد دلار کالا از آذربایجان شرقی صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید