واکسن ایران برکت از خرداد توزیع عمومی می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیرمرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار امیدواری کرد با ادامه فرایند مطلوب کارآزمایی بالینی و درصورت کسب نتایج مورد تایید وزارت بهداشت، مجوز استفاده اورژانس جهت واکسیناسیون عمومی صادر و واکسن کرونا کوو ایران برکت تا سرانجام خرداد 1400 در دسترس هموطنان قرار گیرد.

واکسن ایران برکت از خرداد توزیع عمومی می گردد

به گزارش ایرنا، دکتر حامد حسینی روز چهارشنبه گفت: همگام با کارآزمایی بالینی، فراوری نیمه صنعتی و سپس فراوری صنعتی واکسن ایرانی کرونا در حال اجرا است.

وی ادامه داد: با کوشش محققان مرحله اول تست انسانی این واکسن ایرانی با موفقیت پشت سرگذاشته شد و چند روزی است که مرحله دوم تست انسانی واکسن شروع شده که امیدواریم هرچه زودتر نتایج نهایی آن نیز به تایید کارشناسی سازمان غذا و دارو برسد.

وی با بیان اینکه مرحله سوم تست انسانی واکسن کوو ایران برکت در 6 شهر انجام می گردد، ادامه داد که این شهرها شامل تهران، کرج، شیراز، اصفهان، مشهد و بوشهر هستند.

حسینی با اشاره به اینکه درحال آنالیز و فعال کردن سایت های پذیرش داوطلب در شهرستان ها هستیم، اضافه نمود: در چند روز گذشته این اقدام در شیراز صورت گرفته تا ضمن هماهنگی با مسوولان، مناسب ترین مکان معین و فعالیت کارآزمایی فاز سه با حضور متخصصان صورت پذیرد، به تدریج این آنالیز ها در چهار شهر دیگر هم انجام می گیرد.

وی تعداد داوطلبان مرحله دوم را 280 داوطلب اعلام نمود و گفت: تزریق اولین دوز واکسن کلیه داوطلبان فاز دو تا اواخر فروردین ماه در تهران به اتمام می رسد.

به گزارش ایرنا، اجرای مرحله دوم تست انسانی واکسن ایرانی کرونا از 25 اسفند ماه شروع و فاز سوم این مطالعه هم در امتداد این مرحله اجرایی خواهد شد.

با کسب مجوز از سازمان غذا دارو و کمیته ملی اخلاق، مطالعه فاز دوم و سوم تست انسانی واکسن ایرانی کوو ایران برکت با هم انجام می گردد.

تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی با نام کُوو ایران برکت روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روی سه داوطلب شروع شد.

تزریق واکسن ایران کوو برکت در 2 دوز به داوطلبان 18 تا 50 سال انجام شد، به عبارتی 56 داوطلب این مرحله دو دوز واکسن خود را دریافت کردند و تزریق آخر واکسن نیز در 30 بهمن ماه به آخرین داوطلب این مرحله انجام شد.

آخرین نمونه گیری از خون داوطلبان این مرحله تا 14 اسفند ماه به اتمام رسید. بعد از آن گزارش نهایی فاز اول تست انسانی واکسن ایرانی کرونا در اختیار وزارت بهداشت نهاده شد و این واکسن ایرانی پس از اخذ مجوزهای لازم به داوطلبان مرحله دوم تزریق شد.

براساس برنامه ریزی های صورت گرفته فازهای دوم و سوم این مطالعه بالینی هم زمان انجام می گردد. فاز دوم تا خاتمه اردیبهشت سال آینده به خاتمه می رسد.

دکتر برای تو

دکتر برای تو | مجله خبری و پزشکی دکتر برای تو

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 54253

به "واکسن ایران برکت از خرداد توزیع عمومی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن ایران برکت از خرداد توزیع عمومی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید