هجوم گسترده ملخ ها به ایالت های شمالی و شرقی هند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دسته های انبوه ملخ که طی هفته اخیر وارد هند شده بودند با گذر از دولت ایالت غربی وارد بخش های شمالی و شرقی این کشور شدند.

هجوم گسترده ملخ ها به ایالت های شمالی و شرقی هند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از هندوستان تایمز، ملخ های صحرایی که به عنوان یکی از خطرناک ترین آفت های کشاورزی تلقی می شوند با گذر از ایالت های غربی کشور هند موجی از نگرانی را برای کشاورزان بخش های شمالی و شرقی به وجود آوردند.

گزارش ها حاکی است ملخ ها وارد ایالت اترا پرادش در شمال شرقی هند شده اند و دولت ایالتی در این خصوص به کشاورزان هشدار داده است.

مسئولین ایالتی علاوه بر سم پاشی های گسترده آموزش به کشاورزان را نیز آغاز کرده اند تا از محصولات خود در مقابل ملخ ها محافظت کنند.

با این حال گفته می شود هجوم ملخ ها خسارت های فراوانی به مزارع ایالت های راجستان، اترا پرادش و مدیا پرادش وارد خواهد کرد.

هند با سم پاشی هایی که انجام داده امیدوار است بتواند بخشی از این آفت را از بین ببرد با این حال سرعت زیاد انتشار آن باعث هراس کشاورزانی شده که مدت ها از بیم ابتلا به کرونا قرنطینه شدند و خسارت های زیادی از این بابت دیده اند.

مسئولین هندی معتقدند کشاورزان می توانند با آتش زدن لاستیک و ایجاد دود مانع ورود ملخ به مزارع خود شوند.

سخنگوی وزارت محیط زیست هند در این باره گفت: ورود ملخ ها از پاکستان به ایالت راجستان بیشترین خسارت ها را به این ایالت غربی زده است و مزارع پنبه و سبزیجات آسیب جدی دیده اند.

تهدید ملخ ها علاوه بر هند در پاکستان ایران و برخی کشورهای آفریقایی نیز بسیار جدی است و باعث شده تا دولت های این کشورها از فائو برای مبارزه با این آفت کمک بگیرند.

.

دکتر برای تو

دکتر برای تو | مجله خبری و پزشکی دکتر برای تو

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 33110

به "هجوم گسترده ملخ ها به ایالت های شمالی و شرقی هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هجوم گسترده ملخ ها به ایالت های شمالی و شرقی هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید