خشم یحیی و علامت برای وقت کشی!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، هفته دوم بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران با اتفاقات حاشیه ای عجیب و غریبی به پایان رسید، از بیانیه های سریالی فولاد و استقلال گرفته تا بازی در گل و آب.

خشم یحیی و علامت برای وقت کشی!

به گزارش خبرنگاران از فارس، هفته دوم لیگ برتر فوتبال با برگزاری 8 بازی در روزهای 29،30 آبان و اول و دوم آذر پیگیری شد. هفته ای پرتنش که از گزارشگران پر ایراد گرفته تا مسائل حاشیه ای در زمین فوتبال این هفته را تحت تاثیر قرار داد.

نکته اول: نساجی مازندران یک - یک تراکتور؛ از حضور افراد متفرقه در ورزشگاه تا کیفیت بد چمن

درحالی که سازمان لیگ تاکید دارد برای رعایت پروتکل های بهداشتی جز افراد تیم ها کسی حق ندارد در ورزشگاه باشد اما در وطنی قائمشهر اوضاع جور دیگری رقم خورد و حتی صدای علیرضا منصوریان سرمربی تراکتور هم در آمد.

فارغ از اینکه هیات فوتبال قائمشهر و یا برگزارکننده بازی ها چه توجیهی دارند این ایراد به کننده سازمان لیگ وارد است که اجازه حضور این افراد را می دهد البته هرچند منصوریان نسبت به این قضیه انتقاد کرد اما خود او در نشست خبری هفته گذشته خود با رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی مورد انتقاد قرار گرفت. نکته دیگر این بازی کیفیت بد چمن ورزشگاه مازندرانی بود. آیا برگزاری بازی در چنین چمنی در استاندارهای فوتبال است؟

نکته دوم: سپاهان یک - صفر آلومینیوم اراک؛ 3 امتیاز با گل آفساید؟

باز هم مسئله داوری و اعتراض تیم اراکی به گلی که 3 امتیاز را برای شاگردان محرم نویدکیا به ارمغان آورد مهمترین نکته این بازی بازی بود.

دو تیم هفته گذشته مقابل حریفان خود شکست سنگینی را تجربه کرده بودند و قاعدتا برای بهتر شدن شرایطشان به دنبال 3 امتیاز این مسابقه بودند اما این سپاهان بود که توانست شکست سنگین هفته گذشته را جبران کند و خطیبی که چالش های مختلفی بعد از بازی اول با باشگاه داشت در این مسابقه خانگی نتوانست امتیازی برای تیمش کسب کند.

او حتی بعد از نشست خبری هم در صفحه شخصی اش به دشت به داوری معترض شد. برخی کارشناسان داوری هم معتقد بودند که گل سپاهان صحیح نبوده است.

نکته سوم: نفت مسجدسلیمان یک - یک سایپا؛ بازی بدون حاشیه و سرد

مسابقه دو تیم بدون حاشیه و نکته خاصی برگزار گشت. مجتبی حسینی سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان که در بازی اول تیمش به دلیل محرومیت روی سکوها بود در این مسابقه کنار خط قرار داشت اما او بعد از تساوی خانگی که بهترین فرصت برای او و شاگردانش بود تا 3 امتیاز را کسب کنند، در نشست خبری حاضر نشد.

در سوی دیگر میدان هم شاگردان صادقی از باخت فرار کردند تا بعد از توقف پرسپولیس در هفته اول در بیرون از خانه هم در دومین هفته بازنده لقب نگیرند.

نکته چهارم:مس رفسنجان صفر- 2 گل گهر سیرجان؛ انتقاد عجیب ربیعی بعد از باخت و نور کم ورزشگاه رفسنجان

شاید باید مهمترین نکته دربی کرمانی ها را انتقاد عجیب ربیعی از سازمان لیگ دانست. او بعد از شکست خانگی در دیدار همشهری ها از اینکه سازمان لیگ به باشگاه ها اجازه داده تا با بازیکنان خارجی خود تمدید کند گلایه کرد! ظاهرا درخشش منشا مقابل شاگردانش چندان به مذاق ربیعی خوش نیامده بود.

همچنین چمن مصنوعی ورزشگاه شهدای رفسنجان و نور بسیار کم این ورزشگاه از نکات عجیب این دیدار بود.

چمن مصنوعی این ورزشگاه حتی صدای امیر قلعه نویی را هم در آورد. اینکه چند روز قبل از این بازی سهیل مهدی سرپرست کمیته مسابقات لیگ برتر در بازدید خود از این ورزشگاه متوجه کیفیت بد این چمن و نور کم آن نشده از مسائل عجیب است.

نکته پنجم: ماشین سازی تبریز یک - یک ذوب آهن؛ باز هم اعتراض تیم اصفهانی مقابل چشمان یک مسئول

اخراج دقیقه یک بازیکن ذوب آهن کافی بود تا در ادامه باشگاه اصفهانی نسبت به قضاوت های داور حساس شود.

نکته جالب اینجا بود که سهرابی رئیس کمیته داوران خود ناظر این بازی بود و ذوبی ها اعتقاد داشتند در این مسابقه هم حاج ملک داور این دیدار مانع از کسب اولین سه امتیاز تیمشان شده است و بعد از بازی هم بیانیه های پرسوزوگدازی در باب حق خوری طی دو هفته علیه سبزپوشان را منتشر کردند البته که کمیته داوران هم واکنش خاصی به این بیانیه ها نشان نداد.

در سوی دیگر میدان هم وحید بیاتلو به دلیل مصاحبه نامناسبش بعد از هفته اول مورد انتقاد قرار گرفته بود به طور ناگهانی از سوی کمیته انضباطی برای مسابقه دوم محروم شد.

درحالی که یک هفته رسانه ها به بی توجهی کمیته انضباطی و همچنین اخلاق نسبت به صحبت های مطرح شده توسط این مربی منتقد بودند، در سکوت خبری و بدون درج خبر روی خروجی فدراسیون فوتبال اعلام شد سرمربی تیم تبریزی برای حضور روی نیمکت در این بازی غایب است.

نکته ششم: فولاد 2 - یک استقلال؛ مسابقه بیانیه نویسی و رفتار عجیب دیاباته

این مسابقه به اندازه تمام دیدارهای هفته دوم نکته و مسئله داشت. از رفتار عجیب دیاباته هنگام تعویض گرفته تا مصدومیت ناگهانی محمد دانشگر مدافع استقلال که برای دقایقی از بازی خارج شد و کسی متوجه غیبت او نشد تا بیانیه نویسی های متعدد دو باشگاه علیه همدیگر بعد از بازی. انتشار یک فیلم از فحاشی فکری به فولادی ها کافی بود تا جرقه های انتشار بیانیه ها علیه هم یکدیگر در خروجی های رسمی دو باشگاه و همچنین صفحات شخصی مدیران و مربیان دو تیم به اوج خود برسد.

دو طرف همدیگر را به بی اخلاقی و بدکرداری متهم کردند. مسئله این است که اگر این بازی با حضور تماشاگر بود این حاشیه های عجیب و غریبی که به وجود آمد چند برابر می شد؟ سعید آذری در اینستاگرام خود از شکایت علیه فکری خبر داد و از سوی دیگر باشگاه استقلال به مدیرعامل فولاد متذکر شد که بی اخلاقی ها ابتدا از سمت تیم اهوازی شروع شد.

نکته هفتم: پرسپولیس یک - صفر صنعت نفت آبادان؛ برد اقتصادی سرخها با رفتار عجیب یحیی

نکته مهم این بازی عصبانیت یحیی گل محمدی بود. این مربی که به آرامش و خونسردی کنار خط معروف است در این بازی بیش از هر زمان دیگری خود را عصبی و آشفته نشان داد. کوبیدن به زیر توپ و اعتراض به تصمیم داور در لحظات آخر بازی باعث اخراج این مربی شد و البته باشگاه پرسپولیس هم تاب نیاورده و قصد دارد بابت بخشیده شدن این کارت قرمز درخواست و اعتراض خود را به فدراسیون اعلام کند البته این باشگاه در معترض بودن به کارت های قرمز سابقه دارد و هفته پیش بابت اخراج کمال کامیابی نیا چنین درخواست عجیبی داشت اما کمیته انضباطی این خواسته را رد کرد. پرسپولیس در شبی که اولین 3 امتیاز این فصل را کسب کرد با انتقاد به خط حمله اش روبرو شد و منتقدان خریدهای این باشگاه را مناسب حال و روز این روزهای پرسپولیس توصیف نکردند.

نکته هشتم: پیکان یک - شهرخودرو صفر؛ از بازی در آب و گل تا فحاشی و علامت برای وقت تلف کردن!

آخرین بازی هفته دوم به قدری حاوی نکات حاشیه ای هست که هر کدام به تنهایی می تواند جای نقد و بررسی داشته باشد.

از توقف بازی در روز اول آذر در ورزشگاه شهرقدس به دلیل شدت باران تا حضور مدیرعامل سرماخورده در ورزشگاه دستگردی! نکته اول این است که چرا داور مسابقه روز شنبه با وجود شدت باران و چمن بد کیفیت ورزشگاه شهر قدس اجازه به انجام بازی داد.در نهایت در دقیقه 22 مجبور به توقف بازی شد که همین مسئله انتقاد مهدی رحمتی سرمربی شهرخودرو را در پی داشت که مهاجم تیمش را به دلیل بد کیفیتی زمین قبل از شروع مسابقه به دلیل مصدومیت از دست داد.

اما در ادامه بازی در روز گذشته نکته جالب قبل از شروع بازی رخ داد که اکبر محمدی مدیرعامل باشگاه پیکان با وجود بد حالی در ورزشگاه حاضر شد و اگر کننده ایفمارک نبود معلوم نبود وی چطور قرار بود با آن شرایط جسمانی در ورزشگاه باقی بماند. نکته دوم مربوط به وقت کشی های تیم پیکان به ادعای تیم مشهدی بود به حدی که رحمتی در نشست خبری حسابی به این موضوع کنایه زد و البته در مورد داوری ها هم حرف های نگفته اش را بیان نکرد.

از سوی دیگر باشگاه پیکان در بیانیه ای که حسابی به مالک و سرمربی شهرخودرو طعنه زده از کمیته های انضباطی و اخلاق خواسته تا به این موارد ورود کنند!

دکتر برای تو

دکتر برای تو | مجله خبری و پزشکی دکتر برای تو

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 45758

به "خشم یحیی و علامت برای وقت کشی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم یحیی و علامت برای وقت کشی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید