خبرنگاران فرماندار: بیش از 6 هزار خانوار سروآبادی عضو صندوق بیمه هستند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سنندج - خبرنگاران - فرماندار سروآباد گفت: بیش از 6 هزار خانوار در این شهرستان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان روستاییان و عشایر قرار دارند که از این آمار 100 خانوار مستمری بگیر پیری، مستمری بگیر بازماندگان و مستمری بگیر از کارافتادگی هستند.

خبرنگاران فرماندار: بیش از 6 هزار خانوار سروآبادی عضو صندوق بیمه هستند

به گزارش خبرنگاران، یوسف باشی روز چهارشنبه در اولین جلسه ستاد راهبردی توسعه بیمه روستاییان و عشایر استان کردستان که در فرمانداری سروآباد برگزار گردید، گفت: تنها شهرستان استان کردستان هستیم که بدلیل کمی جمعیت همه مردم شهر و روستاها می توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر شوند.

وی اضافه نمود: تعداد زیادی از ساکنان شهر سروآباد کشاورزان غیرساکن بوده که ضروری است تمهیدات ویژه ای برای این دسته از مشمولان عضویت در صندوق بیمه اندیشیده گردد و در این راستا ضروری است کارگزاران جدید در سطح شهرستان دایر شوند.

فرماندار سروآباد یادآور شد: در راستای ترویج صندوق بیمه روستاییان و عشایر ضروری است مردم به عینه نمونه های برخورداری اعضای این صندوق از مزایای آن را ببینند که در جهت تحقق این مهم ضروری است مستمری بگیران صندوق در همایش ها و جلسات مردمی دعوت شده و در کنار اهدای لوح و حکم مستمری بگیری بتوانند مزایای صندوق را که خود از آن بهرمند هستند برای مردم بازگو نمایند.

باشی با بیان اینکه همه روستائیان و کشاورزان با استفاده از ظرفیتی که دولت و نظام در صندوق بیمه فراهم نموده می توانند آینده خود را تامین نمایند گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، عشایر و روستاییان با هدف برقراری عدالت اجتماعی، کاهش فاصله طبقاتی و همچنین برطرف تبعیض بر اساس اصل 29 قانون اساسی جمهوری اسلامی فعالیت می نماید.

آمار بیمه شدگان سروآباد از میانگین کشوری بالاتر است

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان روستاییان و عشایر استان کردستان نیز در این جلسه گفت: آمار ثبت نام شدگان این صندوق در شهرستان سروآباد از میانگین استانی و کشوری بالاتر است.

جبار احمدپور اضافه نمود: 80 درصد از بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان در سروآباد بیمه خود را تمدید کردند که این آمار در کشور 63 درصد است و براین اساس آمار بیمه شدگان این شهرستان از میانگین کشوری بالاتر است.

وی هدف از برگزاری ستاد راهبردی توسعه بیمه روستاییان و عشایر در شهرستان ها را افزایش همکاری، تعامل و هم افزایی بین دستگاه های متولی توسعه روستایی خاطرنشان کرد و گفت: کوشش خواهیم کرد با یاری و همراهی دستگاه های عضو ستاد خدمات بیمه روستاییان را در سطح روستاها بیشتر از گذشته توسعه دهیم.

وی افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به عنوان یکی از دستگاه های تابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسوول بیمه کردن روستاییان و کشاورزان است لذا کسانی که در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت هستند می توانند به عضویت این صندوق در بیایند و از خدمات کارافتادگی، مستمری بازماندگان و مستمری پیری استفاده نمایند.

احمدپور اضافه نمود: با تدبیر و برنامه ریزی دولت قرار است یک میلیون و 400 هزار نفر در سطح کشور به صورت رایگان به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در بیایند که کوشش خواهیم کرد سهم بیشتری از این آمار را به استان کردستان اختصاص داده گردد و بتوانیم افراد نیازمند بویژه مددجویان بهزیستی را به عضویت این صندوق در آوریم.

وی با بیان اینکه سهمیه سروآباد در سال گذشته 900 نفر مشخص شد که 70 درصد آن تحقق پیدا کرد، گفت: سهمیه شهرستان برای سالجاری 744 نفر مشخص شده که در 6 ماهه اول 300 نفر عضو این صندوق شدند که بیانگر تحقق 40 درصدی است.

احمدپور افزود: باتوجه به اینکه 6 ماهه نخست سال روستاییان و عشایر به کارهای کشاورزی و باغداری و دامداری مشغول هستند معمولا افزایش آمار ثبت نام در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان در نیمه دوم سال است که امیدواریم سهمیه شهرستان به صورت 100 درصدی تحقق پیدا کند.

مدیر کل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان روستاییان و عشایر استان کردستان با تقدیر از مسوولان سروآباد در راستای همکاری با این صندوق اضافه نمود: در حال حاضر چهار کارگزاری فعال در شهرستان فعال هستند که سه کارگزاری در بخش مرکزی و یک کارگزاری در بخش هورامان است.

وی یادآور شد: کارگزاری کیوان امانی در بخش مرکزی شهرستان با جذب بیش از 2 هزار و 900 نفر به عنوان کارگزاری فعال و نمونه استان کردستان در سطح کشوری تجلیل شد.

لوح تقدیر مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور توسط فرماندار سروآباد به بهروز علی نژاد بخشدار مرکزی سروآباد در راستای پیشبرد اهداف و سیاست های این صندوق در سطح بخش اهدا شد.

در ادامه جلسه، کارگزاری های شهرستان سروآباد و مسوولان عضو ستاد (شهرداران سروآباد و هورامان، مدیر جهاد کشاورزی، رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر مرکز بهداشت و درمان، مدیر صنعت، معدن و تجارت، مدیر صندوق کارآفرینی امید، مدیر تامین اجتماعی و مدیر بهزیستی) دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان، 73 روستا و جمعیتی بیش از 50 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

دکتر برای تو

دکتر برای تو | مجله خبری و پزشکی دکتر برای تو

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 40696

به "خبرنگاران فرماندار: بیش از 6 هزار خانوار سروآبادی عضو صندوق بیمه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار: بیش از 6 هزار خانوار سروآبادی عضو صندوق بیمه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید