جورج بوش: قتل فلوید بر شکست آمریکا در مبارزه با نژادپرستی صحه گذاشت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس جمهور اسبق آمریکا ضمن ابراز نگرانی از قتل فجیع جورج فلوید، آن را تائیدی بر شکست این کشور در مبارزه با نژادپرستی سیستماتیک دانست.

جورج بوش: قتل فلوید بر شکست آمریکا در مبارزه با نژادپرستی صحه گذاشت

به گزارش، جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا قتل فجیع جورج فلوید به دست افسر سفید پوست این کشور را نشانه شکست تکان دهنده در مبارزه با نژادپرستی در این کشور دانست.

جورج بوش با صدور بیانیه ای، بدون اشاره به نام دونالد ترامپ از برخورد خشونت آمیز او با معترضان ضد نژاد پرستی انتقاد کرد و خواستار شنیدن شدن صدای معترضان شد. رئیس جمهور اسبق آمریکا با اشاره تلویحی به اقدام روز گذشته ماموران امنیتی برای پراکنده کردن معترضان اطراف کاخ سفید با گاز اشک آور برای باز کردن راه برای رفتن ترامپ به کلیسا گفت ارزش های آمریکا با بیرون راندن معترضان از میدان لافایت در مقابل کاخ سفید در تعارض است.

رئیس جمهور سابق آمریکا گفت تنها را برای دیدن صادقانه خود، گوش فرا دادن به صدای بسیاری از افرادی است که احساس رنج و اندوه می نمایند. کسانیکه برای سرکوب این صدا ها کوشش می نمایند.

بوش نسبت به قتل جورج فلوید و نحوه کشته شدن او به دست یک افسر سفید پوست ابراز نگرانی کرد و گفت سوالات نگران نماینده ای پس از این حادثه مطرح می گردد که باید به آنها پاسخ داده گردد.

وی با تاکید بر شکست آمریکا در مبارزه با نژادپرستی گفت زمان آن رسیده که آمریکا شکست اندوه بار ما در این زمینه را باور کند. این شکستی تکان دهنده است وقتی آمریکایی-آفریقایی تبار های جوان مورد سرکوب و تهدید قرار می گیرند.

رئیس جمهور سابق آمریکا ضمن تاکید بر نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا گفت این حوادث غم انگیز در بستری از حوادث تراژدیک مشابه رخ می دهد و این سوال مطرح می گردد که چگونه باید به نژادپرستی سیستماتیک در جامعه خود خاتمه دهیم.

از ابتدای اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا، ترامپ خواستار برخورد جدی با معترضان شده و بر بکارگیری گارد ملی تاکید دارد. ترامپ پیش تر با اراذل و اوباش خواندن معترضان مدعی شد که 80 درصد معترضان از خارج از ایالت مینه سوتا آمده اند. ادعایی که خیلی زود با استناد به گزارش زندان های این ایالت از معترضان بازداشتی تکذیب شد. رئیس جمهور آمریکا امروز مدعی شد اعتراضات این کشور کار اطرافیان جو بایدن است.

ترامپ دوشنبه شب خطاب به فرمانداران ایالتی گفت شما باید بر اوضاع مسلط شوید در غیر این صورت شبیه یک مشت احمق به نظر می رسید. باید معترضان را دستگیر و محاکمه کنید. تمام جهان به سوختن ایستگاه پلیس مینیاپولیس خندید.

پلیس شهر مینیاپولیس هفته گذشته جورج فلوید، شهروند بی دفاع سیاه پوست را که مدعی بود کلاهبرداری نموده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می بندد. در این لحظه فلوید فریاد می زند که نمی تواند نفس بکشد و التماس می نماید که او را نکشند. اما بی توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می گردد باعث خفگی این شهروند بی دفاع می گردد.

دکتر برای تو

دکتر برای تو | مجله خبری و پزشکی دکتر برای تو

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 33635

به "جورج بوش: قتل فلوید بر شکست آمریکا در مبارزه با نژادپرستی صحه گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جورج بوش: قتل فلوید بر شکست آمریکا در مبارزه با نژادپرستی صحه گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید