تظاهرات در بلاروس علیه کاندیداتوری مجدد لوکاشنکو

به گزارش مجله یک کامپیوتر، صدها تن در پایتخت بلاروس با وجود بحران کرونا راهی خیابان ها شدند تا طی یک راهپیمایی، اعتراض خود را به الکساندر لوکاشنکو نشان دهند.

تظاهرات در بلاروس علیه کاندیداتوری مجدد لوکاشنکو

به گزارش خبرنگاران، این تظاهرکنندگان به کاندیداتوری مجدد الکساندر لوکاشنکو اعتراض داشتند که اینک برای ششمین بار متوالی نامزد انتخابات ریاست جمهوری بلاروس می گردد.

لوکاشنکو از سال 1994 در مسند قدرت بوده و منتقدان وی می گویند، او در این ربع قرن صداهای مخالف دولت را خاموش و رسانه های مستقل را سرکوب نموده است.

شماری از تظاهرکنندگان به تبعیت از شعار سرگئی تیچانوفسکی، رهبر معترضان که می گوید سوسک را له کنید، لنگه دمپایی به دست گرفته بودند و عده دیگری نیز در اعتراض به بی اعتنایی رئیس جمهوری این کشور به دغدغه های مردم در بحران کرونا، ماسک بر چهره داشتند. پلیس با این تظاهرکنندگان برخوردی نداشت.

مجلس و دولت بلاروس نپذیرفتند که به خاطر بحران بیماری کووید-19 انتخابات ریاست جمهوری کشور را که بناست در 9 اوت برگزار گردد، به تعویق بیندازند. در بلاروس همچنین ادارات، مدارس و فروشگاه ها و نیز حمل ونقل عمومی کشور همچنان به کار خود ادامه می دهند.

به گزارش یورو نیوز، منتقدان می گویند، دولت بلاروس در مواجهه با بحران کرونا با این بهانه که توان اقتصادی و فنّیِ اقدام خاصی را ندارد، هیچ گونه قرنطیه یا حتی فاصله گذاری اجتماعی را در کشور اعمال ننموده است.

نماینده سازمان بهداشت جهانی که در بلاروس حاضر است، درباره برخورد مقامات این کشور با بحران کرونا ابراز نگرانی نموده است.

دکتر برای تو

دکتر برای تو | مجله خبری و پزشکی دکتر برای تو

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 32499

به "تظاهرات در بلاروس علیه کاندیداتوری مجدد لوکاشنکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات در بلاروس علیه کاندیداتوری مجدد لوکاشنکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید