تسلیتی برای درگذشت سیدمحسن حبیبی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرگزاری خبرنگاران- روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در پیامی درگذشت سیدمحسن حبیبی، معمار، شهرساز و داور جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت.

تسلیتی برای درگذشت سیدمحسن حبیبی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، در متن این پیغام آمده است: بی شک ضایعه از دست دادن مرحوم حبیبی که سال ها حضور در عرصه مهندسی و کار و مطالعه بر روی معماری و شهرسازی ایران از او شخصیتی ماندگار ساخته بود, برای جامعه دانشگاهی و معماری ایران فقدانی عظیم و جبران ناپذیر است.

همراهی و همکاری دل گرم کننده زنده یاد حبیبی در داوری جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در طول سال های گذشته، اندوه این خبر را تلخ تر نموده است و ما را از گنجینه آموخته ها و تجارب عمیق نظری و عملی آن مرحوم بی نصیب کرد.

روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران درگذشت سیدمحسن حبیبی را به خانواده محترم ایشان و دوستان آن زنده یاد تسلیت می گوید و از درگاه خداوند کریم برای روح بلند ایشان شادی و علو مرتبه مسألت می نماید.

سیدمحسن حبیبی در سال 1326 در کرمانشاه به دنیا آمد و پس از دریافت دیپلم متوسطه در سال 1344 در این شهر، وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و در دو رشته معماری و شهرسازی درجه کارشناسی ارشد خود را گرفت.

او در سال 1360 از رساله دکتری خود با عنوان ترکیب شهری از شهر سنتی به شهر نوین در دانشگاه پاریس دفاع کرد. او سال ها استاد شهرسازی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود و در سال 1381 از وی به عنوان استاد نمونه دانشگاه تهران تجلیل شد.

سیدمحسن حبیبی علاوه بر تدریس در دانشگاه و مدیریت گروه و ریاست دانشکده و پردیس هنرهای زیبا، سمت های اجرایی و مشورتی متعددی را بر عهده داشت.

از آثار او می توان به مسکن حداقل، الگوی ساخت مسکن در شهرهای خوزستان، مسکن و معلولین، اصول و ضوابط طراحی منطقه، استخوان بندی شهر تهران، سرانه کاربری های شهری، بازسازی شهری، اطلس کلانشهر تهران، قصه شهر، تهران، نماد شهر نوپرداز ایرانی 1299-1332، توضیح جریان های فکری معماری و شهرسازی در ایران معاصر، از شار تا شهر (تحلیلی تاریخی از مفهوم شهر و سیمای کالبدی آن، تفکر و تأثر)، مکتب اصفهان، زبان طراحی شهری در شهرهای کهن، قصه شهر، خاطره شهر، میدان بهارستان، تجربه نووارگی در فضای شهری ایرانی، منطقه چیست؟، معماری بازسازی در فرانسه، فضای شهری و معلولین، شهرسازی: واقعیات و تخیلات و فناوری گنبد میراث فرهنگی (ترجمه) اشاره نمود.

سیدمحسن حبیبی در روز یکشنبه (ششم مهرماه 99) درگذشت.

دکتر برای تو

دکتر برای تو | مجله خبری و پزشکی دکتر برای تو

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 41253

به "تسلیتی برای درگذشت سیدمحسن حبیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلیتی برای درگذشت سیدمحسن حبیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید